Otkriven planet na kojem je možda moguć život, znanstvenici ga zovu 'Super-Zemlja'

Od nas je udaljen 111 svjetlosnih godina i mogao bi biti uvećana verzija Zemlje, novo istraživanje je pokazalo da je bi taj daleki planet mogao biti domaćin izvanzemaljskog života. Planet je poznat pod nazivom K2-18b, a znanstvenici ga nazivaju potencijalnom 'Super-Zemljom'.

Kruži oko svoje zvijezde u 'naseljivoj zoni', što znači da postoji šansa kako na površini ima vodu, koja je jedna od sastavnih dijelova mogućeg života kakvog ga poznajemo.

U najnovijem istraživanju udružili su se znanstvenici sa Sveučilišta Texas i Sveučilišta Montreal, koristili su podatke Europskog južnog opservatorija (ESO). Otkrili su da uz ovaj postoji i susjedni planet . Oba kruže oko patuljaste zvijezde K2-18, koja se od zemlje nalazi 111 svjetlosnih godina u konstelaciji lava.

"Nevjerojatno je što smo mogli izmjeriti masu i gustoću K2-18b, ali otkriće novog egzoplaneta bilo je sreća i jednako uzbudljivo", kazao je glavni autor Ryan Cloutier sa Sveučilišta Montreal, piše The Independent. Znanstvenici su htjeli otkriti je li K2-18b stjenovit poput Zemlje ili plinovit poput Neptuna.

Otkrili su da je planet najvjerojatnije stjenovit s plinovitom atmosferom, baš poput Zemlje, samo što je veća. Moguće je i da je većina površine vodena, odnosno da planet prekriva debeli sloj leda, tako da je potrebno dodatno istražiti planet. Novootkriveni planet je bliže njihovoj zvijezdi, što vjerojatno znači da je na njemu prevruće da bi podržavao život.

Atmosfera 'Super -Zemlje' odnosno K2-18b dodatno će se testirati NASA-inim teleskopom James Webb Space u 2019. kada krene s radom.

100posto.hr